Bezoekers aantrekken door marketing

Het grootste gedeelte van de bedrijven is op zoek naar meer klanten, omdat meer klanten doorgaans meer omzet betekent. Wij blijven de nadruk leggen op de het systeem achter het werven van meer klanten. Het gaat namelijk niet om de omzet, het gaat om de ROI, de opbrengst die u krijgt bij elke euro die u investeert in marketing. Wanneer u 100 euro investeert en u krijgt er 100 euro extra omzet voor terug, dan heeft u het slecht gedaan. De investering zou namelijk netto afgezet moeten worden tegenover de groei van de winst, en niet die van de omzet.

Om zoveel mogelijk resultaat te kunnen behalen uit de investeringen in marketing en reclame is het verstandig om eerst goed na te denken over de basisbeginselen. Hier valt namelijk het meeste te winnen.

Slogan, USP en de website

Voordat u op zoek gaat naar alle extra klanten, kijkt u dan eerst even naar uw logo en uw slogan. Zij zijn het visitekaartje van het bedrijf, maar de meeste bedrijven vergeten dit visitekaartje bij te werken. Kijkt u bijvoorbeeld eens naar het visitekaartje van het Mr Green casino. Het groene mannetje is meerdere malen aangepast waardoor deze helemaal bij de huidige eisen past. Dat is belangrijk, want wanneer u direct geld tegen marketing gaat gooien zonder eerst kritisch te kijken naar uw bedrijf, dan verliest u met zekerheid uw investeringen.

Marketing moet pakkend zijn en moet vooral duidelijk aangeven waarom een klant of bedrijf voor u zou moeten kiezen. Daarom is het slim om eerst een USP op te zetten waarbij de nadruk ligt op kort en bondig. Dit Unique Selling Point zorgt ervoor dat alle mensen direct kunnen zien wat u onderscheidt van alle andere mensen die marketing gebruiken om mensen te bereiken.

Het laatste punt dat wij doornemen voor we beginnen met de marketing, is de website zelf. Het is niet interessant om druk aan de slag te gaan met marketing en reclame wanneer de website verouderd is, of geen grote groepen bezoekers tegelijkertijd aan kan. Kijk eens kritisch naar de website, of laat een vriend of vreemde eens kijken en kritiek geven op de lay-out. Wedden dat er genoeg te verbeteren is? Wij van Rogier en Co kunnen dit ook voor u doen. Wist u dat het Oranje Casino onlangs compleet aangepast is omdat klanten de website niet meer bij het casino vonden passen? Pas daarna werd er nieuwe marketing opgezet door het casino!

Begin vandaag nog met het optimaliseren!

Wanneer u vandaag nog begint met het optimaliseren van de bovenstaande punten, merkt u direct al verschil. De meeste bedrijven hebben daar zelf de mensen voor en hebben daar onze hulp niet bij nodig. Staat alles eenmaal goed op de plek, of wilt u juist dat het uitbesteed wordt zodat u verder kunt met de dingen die u moet regelen, dan kunt u contact met ons opnemen zodat we u kunnen voorzien van een vrijblijvende offerte. Indien gewenst kunnen we ook langskomen bij u in Nederland of Belgiƫ. Hier worden alleen kilometers voor gerekend.