Reputatiemanagement en naamsbekendheid

Rogier en Co legt zich al meer dan tien jaar toe op reputatiemanagement en de naamsbekendheid van bedrijven. Het is een onderdeel dat vaak vergeten wordt door de bedrijven zelf, maar speelt een enorme rol wanneer u het wilt winnen van de concurrentie. Het lijken bijzonder kleine elementen, maar dat zijn het niet. Sterker nog, de meeste bedrijven merken al binnen twee maanden een aanzienlijk verschil in de omzet!

Hoe werkt dit precies?

Laten we weer een online casino als voorbeeld nemen. In dit geval nemen we het Oranje Casino. Wanneer het casino in een slecht daglicht zou komen te staan in de media en dit medium heeft een landelijk bereik, dan heeft het casino een probleem. Wanneer veel mensen dit lezen, zullen mensen hun saldo weghalen bij het casino en er zullen weinig mensen zijn die een nieuw account aan zullen maken, omdat de reputatie van het bedrijf schade opgelopen heeft. Concreet: De omzet van het bedrijf zal dalen omdat de reputatie van het bedrijf geschaad is.

Rogier en Co werkt aan reputatiemanagement. Dat betekent dat wij de slechte berichtgeving natrekken en ervoor zorgen dat er stappen ondernomen worden om de reputatie te redden.

Voorbeeld: Het Oranje Casino komt slecht in het nieuws omdat een speler de winst niet uitgekeerd gekregen heeft (dit is uiteraard een voorbeeld).

Rogier en Co neemt contact op met het Oranje Casino en de klant om een deal te sluiten. Vervolgens wordt via de nationale media een bericht naar buiten gebracht dat de speler vergeten was om een kopie van zijn paspoort op te sturen, maar dat alles verholpen is en dat alle nieuwe spelers aanstaande donderdag gratis vijf free spins krijgen als vergoeding.

Het gevolg is dat het negatieve nieuws verwerkt is en omgedraaid is naar een positieve berichtgeving, wat zelfs als goede reclame gezien kan worden.

En de naamsbekendheid?

Ook hier pakken we weer even het Oranje Casino erbij. Het Oranje Casino heeft in de naam duidelijk zitten dat het zich richt op Nederland en dat het een Casino is. De spelers die hier spelen, associƫren de naam met de spellen die er gespeeld kunnen worden. De mensen die het casino niet kennen, kunnen aan de naam afleiden wat het bedrijf doet en wat zij er kunnen vinden.

Rogier en Co werkt met tientallen bedrijven samen om de naamsbekendheid zo groot te maken dat de naam van uw bedrijf synoniem wordt aan bepaalde producten die verkocht worden. Dat kan door een logo, een slogan of een bepaald deuntje dat overal terugkomt. Wanneer de klanten direct uw naam zien staan wanneer zij aan een bepaald product of dienst denken, dan weet u dat u het bereik enorm vergroot heeft.

U kunt vandaag nog contact met ons opnemen rond reputatiemanagement en naamsbekendheid. Wij helpen u graag verder met het laten groeien van uw bedrijf door de aandacht te leggen op de elementen die door veel mensen vergeten worden. Dat is waar u winst kunt boeken op de concurrentie!

Op onze volgende pagina geven we wat tips hoe je zelf voor meer naamsbekendheid kunt zorgen.